Bio
AISTIS KUNIGAIKŠTIS
ir Bulgarijos Socialistinės Respublikos nežinomas orkestras
SIDRAS (1985)
Šaltą 1985-ųjų sausio 20-ą du (visai dar jauni) jaunuoliai susitiko pogrindinėje ant-žeminėje „Sidro" studijoje pektame aukšte, kur prie „bokalo Sidro ir cigaretės" buvo spontaniškai parašytos keletas dainų, čia pat grojant ir „miksuojant" ( jau tuomet senas) Bulgarijos radijo orkestro(?) plokšteles, iš kurių skambėjo, rodos, beviltiški „retro" lėtkiai ir pseudo-tvistai.
Bet tai buvo kaip tik tai ko reikia. Šie vaikinai jau turėjo progos dainuoti „re-miksuojant“ senas plokšteles iš tos pat gausios, tuomet bevertės „bulgariškos kolekcijos“.
Taip buvo įrašyta pirmoji eksperimentinė kasetė All Soviet Mud – „Visas tarybinis purvas", vietoj paruoštų tekstų naudojant atsitiktinę Sergejaus Michalkovo patriotinę lyriką, - tiesiog vartant knygą ir dainuojant, kol sukosi plokštelė. Eilės buvo gausiai iškraipomos ir papildomos keiksmažodžiais, sukuriant klaikią „draugystės ir dainos festivalio" groteską, - tiesmukišką antitarybinį iššūkį.
Pagrindinis įrašo dainorėlis ir improvizatorius, tuomet besivadinantis Vangeliu, pamena:
„Be bičiulio Sabino, kurio „naminėje“ slaptoje studijoje mes ir įrašinėjome, nieko nebūtų įvykę: nors man išpuolė gal kiek daugiau pamišusio polėkio, iš kaži kur Sabinas turėjo tų orkestro „šlagerių“ ir taikliai traukė plokštelės vieną po kitos. Visgi dėl pirmojo legnedinio įrašo nei kiek nesigailiu, kad All Soviet Mud kasetė kaži kur dingo laiko tekmėj. Tikiuos ji neatsiras.
Gal ir sekantį mūsų pokštų vakarėlį, - ištiesų rytmetį – tikslingiau būtų buvę palikti laiko kapsulėje, tačiau vis užbanguodavo man „šišas" ištraukti ir paleist į erdvę bent vieną dainą iš ten, kaip savotišką pasišaipymą iš visų sintetinių pop-TV-radio „šou" vykstančių Lietuvoje šiandien."
„Nesinorėtų, kad visa tai būtų suprasta, kaip liaupsė alkoholiui, nes tai greičiau atvirkščiai – mes sumanėme reklamos parodiją, kai tokio pobūdžio reklamos mūsuose dar nebuvo".
Beje, praėjo pakankamai laiko, kad tuometinio Bulgarijos Socialistinės Respublikos orkestro įrašus būtų galima kiek pagarsinti be papildomo prašymo.
Antroje įrašų sesijoje, - netikėtai pakrikštytoje „Sidru" - buvo sumanyta pasukti labiau romantiniu "naujosios bangos" stiliumi, - juk tokie ir buvo laikai, - viskas, kas ką tik dar buvo „retro", ėmė naujai žydėti. Bet šviežios išliko ir pank nuotaikos, kurios galima sakyt dominavo ankstesniuose aštriai politiniuose dueto bandymuose.
„Šį kart norėjosi daugiau atspindėtį ir Sabino kūrybiškumą, - jis ištraukė pluoštą eilių, leisdamas laisvai improvizuoti ir derinti prie muzikos, kurią mes aišku nutverdavome kaip varnos, be ilgų ieškojimų, - viskas liejosi, viskas tiko – kartais tikrai, net ir tekstinio metro prasme, arba mes primesdavome vieną kitą žodį“.
Tuomet Sabinas sumanė pasivadinti Aisčiu (iš pagarbos Jonui Aisčiui) ir vis minėdavo, kad žodis „kunigas“ yra kilęs iš „kunigaikštis“. Sabinas buvo įnikęs į Lietuvos istorijos studijas ir gerą literatūrą. Projektas pavadintas jo garbei.
Let the good times roll !
ir Bulgarijos Socialistinės Respublikos nežinomas orkestras
SIDRAS (1985)
Šaltą 1985-ųjų sausio 20-ą du (visai dar jauni) jaunuoliai susitiko pogrindinėje ant-žeminėje „Sidro" studijoje pektame aukšte, kur prie „bokalo Sidro ir cigaretės" buvo spontaniškai parašytos keletas dainų, čia pat grojant ir „miksuojant" ( jau tuomet senas) Bulgarijos radijo orkestro(?) plokšteles, iš kurių skambėjo, rodos, beviltiški „retro" lėtkiai ir pseudo-tvistai.
Bet tai buvo kaip tik tai ko reikia. Šie vaikinai jau turėjo progos dainuoti „re-miksuojant“ senas plokšteles iš tos pat gausios, tuomet bevertės „bulgariškos kolekcijos“.
Taip buvo įrašyta pirmoji eksperimentinė kasetė All Soviet Mud – „Visas tarybinis purvas", vietoj paruoštų tekstų naudojant atsitiktinę Sergejaus Michalkovo patriotinę lyriką, - tiesiog vartant knygą ir dainuojant, kol sukosi plokštelė. Eilės buvo gausiai iškraipomos ir papildomos keiksmažodžiais, sukuriant klaikią „draugystės ir dainos festivalio" groteską, - tiesmukišką antitarybinį iššūkį.
Pagrindinis įrašo dainorėlis ir improvizatorius, tuomet besivadinantis Vangeliu, pamena:
„Be bičiulio Sabino, kurio „naminėje“ slaptoje studijoje mes ir įrašinėjome, nieko nebūtų įvykę: nors man išpuolė gal kiek daugiau pamišusio polėkio, iš kaži kur Sabinas turėjo tų orkestro „šlagerių“ ir taikliai traukė plokštelės vieną po kitos. Visgi dėl pirmojo legnedinio įrašo nei kiek nesigailiu, kad All Soviet Mud kasetė kaži kur dingo laiko tekmėj. Tikiuos ji neatsiras.
Gal ir sekantį mūsų pokštų vakarėlį, - ištiesų rytmetį – tikslingiau būtų buvę palikti laiko kapsulėje, tačiau vis užbanguodavo man „šišas" ištraukti ir paleist į erdvę bent vieną dainą iš ten, kaip savotišką pasišaipymą iš visų sintetinių pop-TV-radio „šou" vykstančių Lietuvoje šiandien."
„Nesinorėtų, kad visa tai būtų suprasta, kaip liaupsė alkoholiui, nes tai greičiau atvirkščiai – mes sumanėme reklamos parodiją, kai tokio pobūdžio reklamos mūsuose dar nebuvo".
Beje, praėjo pakankamai laiko, kad tuometinio Bulgarijos Socialistinės Respublikos orkestro įrašus būtų galima kiek pagarsinti be papildomo prašymo.
Antroje įrašų sesijoje, - netikėtai pakrikštytoje „Sidru" - buvo sumanyta pasukti labiau romantiniu "naujosios bangos" stiliumi, - juk tokie ir buvo laikai, - viskas, kas ką tik dar buvo „retro", ėmė naujai žydėti. Bet šviežios išliko ir pank nuotaikos, kurios galima sakyt dominavo ankstesniuose aštriai politiniuose dueto bandymuose.
„Šį kart norėjosi daugiau atspindėtį ir Sabino kūrybiškumą, - jis ištraukė pluoštą eilių, leisdamas laisvai improvizuoti ir derinti prie muzikos, kurią mes aišku nutverdavome kaip varnos, be ilgų ieškojimų, - viskas liejosi, viskas tiko – kartais tikrai, net ir tekstinio metro prasme, arba mes primesdavome vieną kitą žodį“.
Tuomet Sabinas sumanė pasivadinti Aisčiu (iš pagarbos Jonui Aisčiui) ir vis minėdavo, kad žodis „kunigas“ yra kilęs iš „kunigaikštis“. Sabinas buvo įnikęs į Lietuvos istorijos studijas ir gerą literatūrą. Projektas pavadintas jo garbei.
Let the good times roll !